KONUŞMALAR IX
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Araştırma Merkezi
25 Nisan 2016 Pazartesi / 17.00 Edebiyat Fakültesi Kurul Odası
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Araştırma Merkezi’nin düzenlediği Konuşmalar’ın dokuzuncu konuğu “Davranış Bilimlerinde Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Çalışmaları” başlıklı konuşması ile Doç. Dr. Ömay ÇOKLUK olacak.
Konferans 25 Nisan 2016 Pazartesi günü saat 17:00’da Edebiyat Fakültesi Kurul Odası’nda gerçekleştirilecek. Program öncesinde saat: 16:00’de ikram olacaktır.
Davetlisiniz…
DOÇ. DR. ÖMAY ÇOKLUK
Doç. Dr. Ömay Çokluk ilk, orta ve lise öğrenimini Karamürsel-Kocaeli’de tamamladı. 1994 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programını tamamladı. 1997 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim İstatistiği ve Araştırma Anabilim Dalı’na araştırma görevlisi olarak atandı. Mayıs-2004’de aynı programda doktora öğrenimini tamamladı. 2006 yılında Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’na Yardımcı Doçent olarak atandı. 2012 yılında doçent unvanını aldı ve halen aynı üniversitede Ölçme ve Değerlendirme Bölümü, Eğitim İstatistiği ve Araştırma Anabilim Dalı’nda görev yapmakta ve bu anabilim dalının başkanlığını yürütmektedir. Hem lisans, hem de lisansüstü düzeyde; İstatistiğe Giriş, Eğitim İstatistiği, Davranış Bilimlerinde İleri İstatistik, Sosyal Bilimlerde Veri Analizi, Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Araştırma Yöntemlerine Giriş, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Davranış Bilimlerinde İleri Araştırma vb. adlarla anılan dersler yürütmektedir.
Doç. Dr. Ömay Çokluk’un “Sosyal Bilimler için İstatistik”, “Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları” isimli ortak yazarlı telif kitapları bulunmaktadır. Farklı kitaplarda bölüm yazarlıkları ve çevirileri, alanında yayımlanmış çok sayıda araştırma makalesi ve çeşitli bilimsel toplantılarda sunulmuş bildirileri bulunmaktadır. Araştırma Yöntemleri - Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi adlı kitabın ise editörlüğünü yapmıştır.
DOÇ. DR. ÖMAY ÇOKLUK’un ESERLERİNDEN ÖRNEKLER
Uluslararası Dergilerde Yayınlanmış Makalelerinden Örnekler:
1. Çokluk Ö., Gül E. & Doğan-Gül, Ç. (February 2016). Examining Differential Item Functions of Different Item Ordered Test Forms According to Item Difficulty Levels. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) Dergisi (Educational Sciences: Theory & Practise) DOI 10.12738/estp.2016.1.0329 16(1), 319-330.
2. Gül E. Çokluk Ö., Doğan-Gül, Ç. (2015). Development of an attitude scale toward online assessment. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 529-536.
3. Pişkin, M.; Atik, G.; Çınkır, Ş.; Öğülmüş, S.; Babadoğan, C. & Çokluk, Ö. (2014). The development and validation of The Teacher Violence Scale. Eurasian Journal of Educational Research. 56, 69-88.
Çoban., A., Kayri, M. & Cokluk, Ö. (2012) Estimation of factors affecting Internet dependence level of adolescent individuals in Turkey with censored regression method. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies. 4(SI-1), 428-433.
Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çokluk, Ö. (2011). Eğitim İnançları Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) Dergisi (Educational Sciences: Theory & Practise) 11 (1), 335–350.
Çokluk, Ö. & Yılmaz, K. (2010). The relationship between leadership behavior and organizational commitment in Turkish primary schools. Bilig - Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi (Journal of Social Sciences of the Turkish World),54, 75-92.
Çokluk, Ö., Büyüköztürk, Ş., Kayri, M. (2010). Analyzing Factor Structure of the Scales by Hierarchical Clustering Analysis: An Alternative approach. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 4(12), 6397-6403.
Kayri, M. & Çokluk, Ö. (2010). Using multinomial logistic regression analysis in artificial neural network: An Application. Ozean Journal of Applied Science,3(2),259-268.
Anıl, D., Güzeller, C. O., Çokluk, Ö. & Şekercioğlu, G. (2010). Level determination exam (SBS-2008) the determination of the validity and reliability of 7th grade mathematics sub- test. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2, 5292–5298. (Science Direct Journal).
Ulusal Dergilerde Yayınlanmış Makalelerinden Örnekler:
Çırak, G. & Çokluk, Ö. (2013). Yükseköğretimde Öğrenci Başarılarının Sınıflandırılmasında Yapay Sinir Ağları ve Lojistik Regresyon Yöntemlerinin Kullanılması. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi. III (2), 71-79.
Çokluk, Ö., Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107.
Yılmaz, K. & Çokluk, Ö. (2010). Fen-Edebiyat Fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-9.
Yılmaz K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). İlköğretim okulu öğretmenlerinin yeterlik inançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz K. (2007). Üniversite öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2),179-204.
Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayınlanmış Telif Kitaplar:
Çokluk, Ö., Şekercioğlu G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları. (II. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. & Köklü, N. (2014). Sosyal bilimler için istatistik (XV. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayınlanmış Editörlü Kitaplarda Bölüm Yazarlığı:
Kurul, N.; Küçüker, E.; Yolcu, H; Özdemir, T.; Çokluk, Ö.; Baykal, N. S.; Öztürk, H. T. (4-6 Ekim 2012). Kapitalist sistemde öğrenme ve pazar ilişkisi: Metalaştırma, ölçme, standartlaştırma. Kamusal Eğitim: Eleştirel Yazılar, 57-92. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Gözen-Çıtak, G. & Çokluk, Ö. (2010). İnsan kaynakları yönetiminde araştırma yöntemleri. İçinde A. Yelboğa (Ed.), Yönetimde insan kaynakları çalışmaları (s.121-151). Ankara: Turhan Kitabevi.
Çokluk, Ö., Yelboğa, A. & Şekercioğlu, G. (2010). İnsan kaynakları yönetiminde ölçme: Temel kavram ve uygulamalar. İçinde A. Yelboğa (Ed.), Yönetimde insan kaynakları çalışmaları (s.85-119). Ankara: Turhan Kitabevi.
Ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış çeviri kitaplarda bölüm çevirisi:
Çokluk, Ö. (2015). Araştırma Önerisi Nasıl Yazılır? İçinde: Kumar, R. Araştırma Yöntemleri - Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi. (s. 233-256).Ankara: Edge Akademi. Ömay ÇOKLUK (Ed.).
Çokluk, Ö. (2015). Veri Toplamada Etik Sorunlar Üzerinde Düşünmek. İçinde: Kumar, R. Araştırma Yöntemleri - Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi. (259-268). Ankara: Edge Akademi. Ömay ÇOKLUK (Ed.).
Çokluk, Ö. (2015). Verilerin Su numu. İçinde: Kumar, R. Araştırma Yöntemleri - Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi. (s. 315-335). Ankara: Edge Akademi. Ömay ÇOKLUK (Ed.).
Çokluk, Ö. (2015). Araştırma Raporunun Yazılması. İçinde: Kumar, R. Araştırma Yöntemleri - Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi. (s. 339-349). Ankara: Edge Akademi. Ömay ÇOKLUK (Ed.).
Çokluk, Ö. (2015). Araştırma Yöntembilimi ve Uygulamanın Değerlendirilmesi. İçinde: Kumar, R. Araştırma Yöntemleri - Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi. (s. 351-386). Ankara: Edge Akademi. Ömay ÇOKLUK (Ed.).
Çokluk, Ö. (2015). Ek: Bir Araştırma Önerisi Geliştirme: Yeni başlayanlar için bir dizi alıştırma. İçinde: Kumar, R. Araştırma Yöntemleri - Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi. (s. 387-411).Ankara: Edge Akademi. Ömay ÇOKLUK (Ed.).
Çokluk, Ö. (2015). Sözlük. İçinde Kumar, R. Araştırma Yöntemleri - Yeni Başlayanlar için Adım Adım Araştırma Rehberi. (s. 413-440).Ankara: Edge Akademi. Ömay ÇOKLUK (Ed.).
Yaklaşan Etkinlikler
Çarşamba Toplantıları-41: Prof. Dr. Sevtap KADIOĞLU